Истраживање геометрије помоћу робота

Циљеви:

01

Να κατανοήσουν οι μαθητές τα βασικά γεωμετρικά σχήματα και τις ιδιότητές τους (τρίγωνα, τετράγωνα, κύκλους, κ.λπ.).

02

Να μάθουν πώς να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα ρομπότ για να αναγνωρίζει και να ακολουθεί γεωμετρικές διαδρομές.

03

Να εφαρμόσουν τη γεωμετρική σκέψη για να λύσουν προβλήματα και να δημιουργήσουν κινήσεις με βάση τα σχήματα.

Материјали:

Макерзоид програмабилне играчке, сет робота мајстора, комплет робота за кодирање 200 у 1

Χρωματιστά χαρτόνια

ή μικρά αντικείμενα που θα αντιπροσωπεύουν γεωμετρικά σχήματα (π.χ., τρίγωνα, κύκλους, τετράγωνα).

Софтвер за програмирање (Scratch/Blockly)

за програмирање робота.

Трајање:

Трајање курса:

1,5 - 2 сата

Трајање изградње робота:

30 минута

Трајање програмирања и тестирања:

45 - 60 минута

Упутства за инструктора:

1. Εισαγωγή στην Γεωμετρία και στο Σενάριο (10 λεπτά)

Намена:

Να κατανοήσουν οι μαθητές τα γεωμετρικά σχήματα και τις βασικές τους ιδιότητες.

Шта треба урадити:

1. Дајте ученицима комплет Makerzoid и водите их кроз изградњу њиховог робота. Биће им потребни мотори за померање и сензори за детекцију препрека (као што су инфрацрвени сензори за детекцију удаљености до препрека).

2. Циљ је да робот буде у стању да се креће напред и назад и да реагује када наиђе на препреку (нпр. да се заустави или окрене).

3. Уверите се да ученици разумеју процес израде и да робот може да изводи основне покрете.

2. Изградња робота (30 минута):

Намена:

Να κατασκευάσουν οι μαθητές το ρομπότ που θα μπορεί να κινείται πάνω σε γεωμετρικές διαδρομές.

Шта треба урадити:

1. Δώστε στους μαθητές το κιτ Makerzoid και εξηγήστε τα βασικά μέρη του ρομπότ: τον κινητήρα (για την κίνηση), τον ελεγκτή (για να ακολουθεί τις εντολές) και τους αισθητήρες (που θα χρησιμοποιηθούν για να ανιχνεύσουν τα σχήματα).

2. Οδηγήστε τους μαθητές στο να κατασκευάσουν το ρομπότ, εξηγώντας πώς να τοποθετούν τους κινητήρες και πώς να το συνδέουν με την πλακέτα ελέγχου. Εάν είναι δυνατό, δείξτε πώς να τοποθετούν αισθητήρες υπερύθρων για να ανιχνεύουν τα γεωμετρικά σχήματα.

3. Όταν το ρομπότ είναι έτοιμο, ελέγξτε αν οι τροχοί του κινούνται σωστά και αν το ρομπότ μπορεί να κινείται εμπρός και πίσω.

3. Програмирање робота (45 - 60 минута)

Намена:

Να προγραμματίσουν το ρομπότ ώστε να ακολουθεί γεωμετρικές διαδρομές και να αναγνωρίζει τα σχήματα.

Шта треба урадити:

1. Εισαγωγή στον προγραμματισμό: Ξεκινήστε με απλές εντολές για το ρομπότ. Για παράδειγμα, προγραμματίστε το να προχωράει μπροστά για 3 δευτερόλεπτα και μετά να σταματά.

2. Προγραμματισμός για τις στροφές: Προγραμματίστε το ρομπότ να στρίβει όταν συναντά γεωμετρικά σχήματα. Για παράδειγμα:

  • Αν το ρομπότ συναντήσει ένα τρίγωνο, θα πρέπει να στρίψει
    αριστερά.
  •  Αν συναντήσει ένα τετράγωνο, θα συνεχίσει ευθεία.
  •  Αν συναντήσει έναν κύκλο, θα κάνει μία πλήρη στροφή.

3. Χρήση συνθηκών: Διδάξτε στους μαθητές να χρησιμοποιούν εντολές όπως
“if/else” ή “repeat” για να κάνουν το ρομπότ να ακολουθεί μια γεωμετρική
διαδρομή, αναγνωρίζοντας κάθε σχήμα και αντιδρώντας αναλόγως.

4. Δοκιμή και βελτίωση: Μόλις προγραμματίσετε τις βασικές κινήσεις, δώστε στους μαθητές χρόνο να δοκιμάσουν το ρομπότ τους στην “γεωμετρική διαδρομή”

Εάν το ρομπότ δεν ακολουθεί σωστά, καθοδηγήστε τους στην αναθεώρηση του προγραμματισμού τους.

4. Δραστηριότητα: Διαδρομή Γεωμετρίας (15 λεπτά)

Намена:

Нека ученици примене своје знање у пракси.

Шта треба урадити:

1. Δημιουργήστε μια γεωμετρική διαδρομή στο δάπεδο ή σε έναν πίνακα χρησιμοποιώντας χαρτόνια ή αντικείμενα που αντιπροσωπεύουν διάφορα γεωμετρικά σχήματα (π.χ., ένα τρίγωνο, ένα τετράγωνο, ένας κύκλος).

2. Ορίστε μια “διαδρομή” που το ρομπότ πρέπει να ακολουθήσει, π.χ., από το τρίγωνο στο τετράγωνο και μετά στον κύκλο.

3. Ζητήστε από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν το ρομπότ τους για να ακολουθήσουν τη διαδρομή. Το ρομπότ πρέπει να αναγνωρίζει κάθε σχήμα και να αντιδρά σύμφωνα με τον προγραμματισμό (π.χ., στρίψιμο ή
συνέχιση ευθεία).

4. Αν το ρομπότ τους ακολουθήσει σωστά τη διαδρομή, οι μαθητές θα έχουν ολοκληρώσει την αποστολή τους.

5. Дискусија и повратне информације (10 минута)

Намена:

Να αναστοχαστούν οι μαθητές τη σχέση μεταξύ γεωμετρίας και ρομποτικής.

Шта треба урадити:

1. Συζητήστε με τους μαθητές για την εμπειρία τους και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας.

2. Εξηγήστε πώς τα γεωμετρικά σχήματα χρησιμοποιούνται στην καθημερινή ζωή και πώς η ρομποτική βοηθά στην κατανόηση της γεωμετρίας.

3. Δώστε παραδείγματα για τη σύνδεση της γεωμετρίας με πραγματικά ρομποτικά συστήματα, όπως τα ρομπότ που χρησιμοποιούνται για τον προγραμματισμό και τη χρήση αλγορίθμων για την επίλυση προβλημάτων.

Закључци:

Οι μαθητές θα κατανοήσουν πώς τα γεωμετρικά σχήματα συνδέονται με τις κινήσεις των ρομπότ.

Θα μάθουν να προγραμματίζουν το ρομπότ τους για να ακολουθεί διαδρομές βασισμένες σε γεωμετρικά σχήματα και θα αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.

Η δραστηριότητα θα βοηθήσει τους μαθητές να δουν την πρακτική εφαρμογή της γεωμετρίας και της ρομποτικής στην πραγματικότητα.

Преузмите наш врхунски водич БЕСПЛАТНО

и дајте својој деци предност у знању!

У овој е-књизи ћете пронаћи како играње може претворити учење у забавно и ефикасно искуство.

Научићете како да одаберете праве едукативне играчке, како оне побољшавају креативност, критичко размишљање и STEM вештине, као и практичне идеје за њихово укључивање у свакодневни живот.

Откријте како учење кроз игру може користити деци, помажући им да развију самопоуздање, решавање проблема и сарадњу.

Попуните своје податке и преузмите е-књигу бесплатно овде сада!



    Помери на врх