Prometni robot v pametnem mestu

Οι μαθητές δημιουργούν ένα ρομπότ που θα πρέπει να περιηγηθεί σε μια “έξυπνη πόλη” ακολουθώντας μια διαδρομή και αλληλοεπιδρώντας με τα χαρακτηριστικά της πόλης, όπως τα φανάρια, τα σήματα κυκλοφορίας και τις διαβάσεις πεζών. Το ρομπότ πρέπει να αναγνωρίσει τα σήματα κυκλοφορίας και να αποφύγει τα εμπόδια, ακολουθώντας τη σωστή πορεία μέσα στην πόλη.

Cilji:

01

Να κατανοήσουν οι μαθητές τις βασικές αρχές των έξυπνων μεταφορών και τη λειτουργία των συστημάτων κυκλοφορίας.

02

Να μάθουν πώς η ρομποτική μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στις πόλεις και τη μείωση των ατυχημάτων.

03

Να αναπτύξουν δεξιότητες στον προγραμματισμό ρομπότ για την αλληλεπίδραση με σήματα κυκλοφορίας και εμπόδια.

Materiali:

Makerzoid Programmable Toys Robot Master Set, 200-v-1 komplet za kodiranje robotov

Χάρτης με "έξυπνη πόλη"

με σήματα κυκλοφορίας, φανάρια και διαβάσεις πεζών.

Programska oprema za programiranje (Scratch/Blockly)

za programiranje robota.

Trajanje:

Trajanje tečaja:

1,5 - 2 uri

Trajanje izdelave robota:

30 minut

Trajanje programiranja in testiranja:

45 - 60 minut

Navodila za inštruktorja:

1. Εισαγωγή στις Έξυπνες Μεταφορές (10 λεπτά)

Namen:

Να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια των έξυπνων πόλεων και των συστημάτων κυκλοφορίας.

Kaj storiti:

  • Ξεκινήστε με μια σύντομη παρουσίαση για τις έξυπνες πόλεις και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για τη διαχείριση της κυκλοφορίας (π.χ., φανάρια που ρυθμίζονται αυτόματα, συστήματα παρακολούθησης της κυκλοφορίας).

 

  • Συζητήστε για τη σημασία των σωστών σημάτων κυκλοφορίας και των φαναριών στην αποφυγή ατυχημάτων και τη διευκόλυνση της μετακίνησης στην πόλη.

2. Sestavljanje robota (30 minut):

Namen:

Να κατασκευάσουν οι μαθητές το ρομπότ τους, το οποίο θα πρέπει να μπορεί να αλληλοεπιδρά με την "έξυπνη πόλη".

Kaj storiti:

  • Δώστε στους μαθητές το κιτ Makerzoid και καθοδηγήστε τους στη διαδικασία κατασκευής του ρομπότ. Ο στόχος είναι το ρομπότ να μπορεί να κινείται μπροστά, πίσω και να αλληλεπιδρά με τα σήματα κυκλοφορίας και τα φανάρια.

 

  • Εξασφαλίστε ότι το ρομπότ έχει την ικανότητα να στρίβει όταν συναντά εμπόδια ή όταν αλλάζουν τα φανάρια.

3. Programiranje robota (45–60 minut)

Namen:

Να προγραμματίσουν το ρομπότ ώστε να ακολουθεί την πορεία της "έξυπνης πόλης" και να αλληλεπιδρά με τα σήματα κυκλοφορίας.

Kaj storiti:

1. Προγραμματισμός για την κίνηση του ρομπότ: Ξεκινήστε με τον προγραμματισμό του ρομπότ ώστε να κινείται μπροστά και πίσω με τη χρήση εντολών “προχώρα μπροστά” σταμάτα”

2. Αλληλεπίδραση με τα σήματα κυκλοφορίας: Προγραμματίστε το ρομπότ να αναγνωρίζει το κόκκινο φανάρι και να σταματά, και το πράσινο φανάρι για να συνεχίσει.

3. Αποφυγή εμποδίων: Διδάξτε στους μαθητές πώς να προγραμματίσουν το ρομπότ να αποφεύγει τα εμπόδια (π.χ., ανθρώπους ή άλλα οχήματα) και να
στρίβει όταν χρειάζεται.

4. Δοκιμές: Μόλις το ρομπότ είναι έτοιμο, ζητήστε από τους μαθητές να το δοκιμάσουν στην “έξυπνη πόλη”και να δουν αν ακολουθεί τη σωστή
πορεία, αν σταματά σε κόκκινα φανάρια και αν αποφεύγει τα εμπόδια.

4. Δραστηριότητα: Διαδρομή στην Έξυπνη Πόλη (15 λεπτά)

Namen:

Naj učenci svoje znanje uporabijo v praksi.

Kaj storiti:

  • Δημιουργήστε μια διαδρομή στο δάπεδο που να περιλαμβάνει σήματα κυκλοφορίας, φανάρια και εμπόδια (π.χ., εμπόδια που αντιπροσωπεύουν πεζούς ή άλλα οχήματα).

 

  • Ζητήστε από τους μαθητές να προγραμματίσουν το ρομπότ τους να ακολουθήσει αυτή τη διαδρομή, λαμβάνοντας υπόψη τα φανάρια, τα
    σήματα και τα εμπόδια.

 

  • Οι μαθητές θα πρέπει να παρακολουθήσουν την πορεία και να επισημάνουν τυχόν λάθη ή δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, προσαρμόζοντας τον προγραμματισμό τους αναλόγως.

5. Razprava in povratne informacije (10 minut)

Namen:

Να αναστοχαστούν οι μαθητές για τη σημασία της κυκλοφορίας και της αστικής κινητικότητας.

Kaj storiti:

  • Συζητήστε με τους μαθητές τη σημασία των σημάτων κυκλοφορίας και των φαναριών στην καθημερινή ζωή.

 

  • Αναδείξτε πώς οι σύγχρονες πόλεις χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να
    βελτιώσουν την κυκλοφορία και να μειώσουν τα ατυχήματα.

 

  • Εξηγήστε πώς η ρομποτική μπορεί να συνδράμει στη δημιουργία έξυπνων συστημάτων διαχείρισης κυκλοφορίας.

Zaključki:

Οι μαθητές θα κατανοήσουν τη σημασία της κυκλοφορίας και της αστικής κινητικότητας, καθώς και την εφαρμογή της τεχνολογίας για τη βελτίωση αυτών των συστημάτων.

Θα μάθουν να προγραμματίζουν το ρομπότ για να αλληλεπιδρά με σήματα κυκλοφορίας, φανάρια και εμπόδια στην πόλη.

Η δραστηριότητα ενισχύει τη δημιουργικότητα και την επίλυση προβλημάτων με τη χρήση της ρομποτικής.

Prenesite naš najboljši vodnik BREZPLAČNO

in dajte svojim otrokom prednost pri znanju!

V tej e-knjigi boste odkrili, kako lahko igranje iger spremeni učenje v zabavno in učinkovito izkušnjo.

Naučili se boste, kako izbrati prave izobraževalne igrače, kako spodbujajo ustvarjalnost, kritično mišljenje in STEM veščine, ter praktične ideje za njihovo vključitev v vsakdanje življenje.

Odkrijte, kako lahko učenje skozi igro koristi otrokom, jim pomaga razviti samozavest, reševanje problemov in sodelovanje.

Izpolnite svoje podatke in prejmite e-knjigo brezplačno tukaj!



    Pomakni se na vrh