Recyklačný robot
Ciele:
01
Να κατανοήσουν οι μαθητές τη διαδικασία ανακύκλωσης και τη σημασία της.
02
Να μάθουν να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα ρομπότ για να αναγνωρίζει και να μεταφέρει κουτάκια ανακύκλωσης στους σωστούς κάδους.
03
Να αναπτύξουν συνεργασία και δημιουργική σκέψη για την επίλυση προβλημάτων μέσω της ρομποτικής.
Materiály:
Makerzoid Programovateľné hračky Robot Master Set, 200-v-1 kódovacia robotická súprava
Χρωματιστά κουτάκια
(μικρές πλαστικές ή χάρτινες συσκευασίες που θα αντιπροσωπεύουν διαφορετικά είδη σκουπιδιών: μπλε για γυαλί, κόκκινα για αλουμίνιο, κίτρινα για πλαστικό κ.λπ.)
Κάδοι ανακύκλωσης
(μπορείς να χρησιμοποιήσεις μικρές πλαστικές κούτες ή ακόμα και πλαστικά ποτήρια σε διάφορα χρώματα για να αντιπροσωπεύσουν τους κάδους για κάθε υλικό)
Programovací softvér (Scratch/Blockly)
για την προγραμματισμένη καθοδήγηση του ρομπότ
Trvanie:
Trvanie kurzu:
1,5 - 2 hodiny
Trvanie výstavby robota:
30 minút
Trvanie programovania a testovania:
45 - 60 minút
Pokyny pre inštruktora:
1. Εισαγωγή στην Ανακύκλωση και στο Σενάριο (10 λεπτά)
Účel:
Να εξηγήσετε τη σημασία της ανακύκλωσης και πώς η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει στη διαδικασία αυτή.
Čo robiť:
- Ξεκινήστε την παρουσίαση με μια σύντομη συζήτηση για την ανακύκλωση.
Ρωτήστε τους μαθητές αν γνωρίζουν τι είναι η ανακύκλωση και ποια υλικά ανακυκλώνονται (π.χ., γυαλί, αλουμίνιο, πλαστικό).
- Δείξτε τους τις κατηγορίες των σκουπιδιών που θα πρέπει να αναγνωρίζουν: μπλε για γυαλί, κόκκινα για αλουμίνιο, κίτρινα για πλαστικό κ.λπ.
- Στη συνέχεια, αναφέρετε ότι θα κατασκευάσουν ένα ρομπότ το οποίο θα μεταφέρει τα κουτάκια ανακύκλωσης στους σωστούς κάδους.
2. Stavba robota (30 minút):
Účel:
Να κατασκευάσουν οι μαθητές ένα ρομπότ που να μπορεί να μετακινείται και να μεταφέρει τα κουτάκια στους κάδους ανακύκλωσης.
Čo robiť:
- Δώστε στους μαθητές το κιτ Makerzoid και εξηγήστε τα βασικά μέρη του: κινητήρες, αισθητήρες, και το κεντρικό ελεγκτή.
- Καθοδηγήστε τους στην κατασκευή του ρομπότ βήμα προς βήμα. Θα χρειαστούν κινητήρες για την κίνηση του ρομπότ και πιθανώς έναν
μηχανισμό για να πιάνει τα κουτάκια (π.χ., ένα μικρό βραχίονα ή πλαστική σχισμή).
- Μπορείτε να δείξετε πώς να τοποθετήσουν τον αισθητήρα υπερύθρων στο
μπροστινό μέρος του ρομπότ, ώστε να μπορεί να ανιχνεύει τα κουτάκια
ανακύκλωσης και να αντιδράει ανάλογα.
3. Programovanie robota (45 – 60 minút)
Účel:
Να προγραμματίσουν το ρομπότ για να αναγνωρίζει τα κουτάκια και να τα τοποθετεί στους σωστούς κάδους.
Čo robiť:
Αν χρησιμοποιείτε το Scratch ή το Blockly, ξεκινήστε με μια απλή εντολή κίνησης: “Προχώρα μπροστά”
- Προγραμματίστε το ρομπότ να ανιχνεύει τα κουτάκια με τον αισθητήρα υπερύθρων. Μόλις το ρομπότ ανιχνεύσει ένα κουτάκι, πρέπει να
σταματήσει και να το “πιάσει” με τον βραχίονα ή τον μηχανισμό του.
- Στη συνέχεια, το ρομπότ θα πρέπει να προχωρήσει προς τον σωστό κάδο (ανάλογα με το χρώμα του κουτιού). Για παράδειγμα, αν το ρομπότ ανιχνεύσει ένα μπλε κουτάκι (γυαλί), θα προχωρήσει προς τον μπλε κάδο.
- Δημιουργήστε μια σειρά από “συνθήκες ” στον προγραμματισμό, ώστε το ρομπότ να αναγνωρίζει το χρώμα του κουτιού και να καταλαβαίνει ποιον κάδο να επισκεφθεί.
- Δώστε στους μαθητές την ευχέρεια να πειραματιστούν με τις εντολές και τις
κινήσεις του ρομπότ. Μπορείτε να δημιουργήσετε δυσκολίες προσθέτοντας
εμπόδια που το ρομπότ πρέπει να αποφύγει, ενώ μεταφέρει τα κουτάκια.
4. Δραστηριότητα: Μεταφορά Σκουπιδιών (15 λεπτά)
Účel:
Να εφαρμοστεί στην πράξη η διαδικασία μεταφοράς των κουτιών ανακύκλωσης στους αντίστοιχους κάδους.
Čo robiť:
Στήστε ένα “διάδρομο ανακύκλωσης” στο δάπεδο της τάξης ή στο τραπέζι, τοποθετώντας τα χρωματιστά κουτάκια και τους κάδους σε διάφορα σημεία.
- Ζητήστε από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν το ρομπότ τους για να
μεταφέρουν τα κουτάκια στους σωστούς κάδους.
- Οι μαθητές θα πρέπει να παρατηρήσουν αν το ρομπότ τους είναι σε θέση
να εντοπίσει και να μεταφέρει τα κουτάκια αποτελεσματικά. Αν όχι, θα
πρέπει να προσαρμόσουν τον προγραμματισμό τους.
5. Diskusia a spätná väzba (10 minút)
Účel:
Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σημασία της ανακύκλωσης και την αξία της συνεργασίας.
Čo robiť:
Συζητήστε με τους μαθητές τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά την κατασκευή και τον προγραμματισμό του ρομπότ τους.
- Εξηγήστε τους πώς η ρομποτική μπορεί να συμβάλλει στην εξοικονόμηση
χρόνου και πόρων στην ανακύκλωση. - Συζητήστε πώς η ανακύκλωση βοηθάει το περιβάλλον και πώς μπορούμε
να κάνουμε καλύτερη χρήση των πόρων μας.
Závery:
Οι μαθητές θα μάθουν για τη διαδικασία ανακύκλωσης και την οικολογική συνείδηση, ενώ παράλληλα θα εξασκήσουν τις δεξιότητές τους στη ρομποτική και τον προγραμματισμό.
Θα κατανοήσουν τη σημασία της συνεργασίας και της ανακύκλωσης στην προστασία του περιβάλλοντος, με ένα πρακτικό και διασκεδαστικό τρόπο.
Stiahnite si nášho dokonalého sprievodcu ZADARMO
a dajte svojim deťom náskok vo vedomostiach!
V tejto e-knihe nájdete, ako hranie hier môže premeniť učenie na zábavný a efektívny zážitok.
Dozviete sa, ako si vybrať správne vzdelávacie hračky, ako podporujú kreativitu, kritické myslenie a zručnosti v oblasti STEM, ako aj praktické nápady na ich začlenenie do každodenného života.
Objavte, ako môže učenie prostredníctvom hry prospieť deťom a pomôcť im rozvíjať sebavedomie, riešenie problémov a spoluprácu.
Vyplňte svoje údaje a získajte e-knihu zadarmo tu ešte dnes!