Robotul de reciclare
Obiective:
01
Να κατανοήσουν οι μαθητές τη διαδικασία ανακύκλωσης και τη σημασία της.
02
Να μάθουν να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα ρομπότ για να αναγνωρίζει και να μεταφέρει κουτάκια ανακύκλωσης στους σωστούς κάδους.
03
Να αναπτύξουν συνεργασία και δημιουργική σκέψη για την επίλυση προβλημάτων μέσω της ρομποτικής.
Materiale:
Makerzoid Set Robot Master Jucării Programabile, Kit Robot de Codare 200 în 1
Χρωματιστά κουτάκια
(μικρές πλαστικές ή χάρτινες συσκευασίες που θα αντιπροσωπεύουν διαφορετικά είδη σκουπιδιών: μπλε για γυαλί, κόκκινα για αλουμίνιο, κίτρινα για πλαστικό κ.λπ.)
Κάδοι ανακύκλωσης
(μπορείς να χρησιμοποιήσεις μικρές πλαστικές κούτες ή ακόμα και πλαστικά ποτήρια σε διάφορα χρώματα για να αντιπροσωπεύσουν τους κάδους για κάθε υλικό)
Software de programare (Scratch/Blockly)
για την προγραμματισμένη καθοδήγηση του ρομπότ
Durată:
Durata cursului:
1,5 - 2 ore
Durata construcției robotului:
30 de minute
Durata programării și testării:
45 - 60 de minute
Instrucțiuni pentru instructor:
1. Εισαγωγή στην Ανακύκλωση και στο Σενάριο (10 λεπτά)
Scop:
Να εξηγήσετε τη σημασία της ανακύκλωσης και πώς η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει στη διαδικασία αυτή.
Ce să fac:
- Ξεκινήστε την παρουσίαση με μια σύντομη συζήτηση για την ανακύκλωση.
Ρωτήστε τους μαθητές αν γνωρίζουν τι είναι η ανακύκλωση και ποια υλικά ανακυκλώνονται (π.χ., γυαλί, αλουμίνιο, πλαστικό).
- Δείξτε τους τις κατηγορίες των σκουπιδιών που θα πρέπει να αναγνωρίζουν: μπλε για γυαλί, κόκκινα για αλουμίνιο, κίτρινα για πλαστικό κ.λπ.
- Στη συνέχεια, αναφέρετε ότι θα κατασκευάσουν ένα ρομπότ το οποίο θα μεταφέρει τα κουτάκια ανακύκλωσης στους σωστούς κάδους.
2. Construirea robotului (30 de minute):
Scop:
Να κατασκευάσουν οι μαθητές ένα ρομπότ που να μπορεί να μετακινείται και να μεταφέρει τα κουτάκια στους κάδους ανακύκλωσης.
Ce să fac:
- Δώστε στους μαθητές το κιτ Makerzoid και εξηγήστε τα βασικά μέρη του: κινητήρες, αισθητήρες, και το κεντρικό ελεγκτή.
- Καθοδηγήστε τους στην κατασκευή του ρομπότ βήμα προς βήμα. Θα χρειαστούν κινητήρες για την κίνηση του ρομπότ και πιθανώς έναν
μηχανισμό για να πιάνει τα κουτάκια (π.χ., ένα μικρό βραχίονα ή πλαστική σχισμή).
- Μπορείτε να δείξετε πώς να τοποθετήσουν τον αισθητήρα υπερύθρων στο
μπροστινό μέρος του ρομπότ, ώστε να μπορεί να ανιχνεύει τα κουτάκια
ανακύκλωσης και να αντιδράει ανάλογα.
3. Programarea robotului (45 - 60 de minute)
Scop:
Να προγραμματίσουν το ρομπότ για να αναγνωρίζει τα κουτάκια και να τα τοποθετεί στους σωστούς κάδους.
Ce să fac:
Αν χρησιμοποιείτε το Scratch ή το Blockly, ξεκινήστε με μια απλή εντολή κίνησης: “Προχώρα μπροστά”
- Προγραμματίστε το ρομπότ να ανιχνεύει τα κουτάκια με τον αισθητήρα υπερύθρων. Μόλις το ρομπότ ανιχνεύσει ένα κουτάκι, πρέπει να
σταματήσει και να το “πιάσει” με τον βραχίονα ή τον μηχανισμό του.
- Στη συνέχεια, το ρομπότ θα πρέπει να προχωρήσει προς τον σωστό κάδο (ανάλογα με το χρώμα του κουτιού). Για παράδειγμα, αν το ρομπότ ανιχνεύσει ένα μπλε κουτάκι (γυαλί), θα προχωρήσει προς τον μπλε κάδο.
- Δημιουργήστε μια σειρά από “συνθήκες ” στον προγραμματισμό, ώστε το ρομπότ να αναγνωρίζει το χρώμα του κουτιού και να καταλαβαίνει ποιον κάδο να επισκεφθεί.
- Δώστε στους μαθητές την ευχέρεια να πειραματιστούν με τις εντολές και τις
κινήσεις του ρομπότ. Μπορείτε να δημιουργήσετε δυσκολίες προσθέτοντας
εμπόδια που το ρομπότ πρέπει να αποφύγει, ενώ μεταφέρει τα κουτάκια.
4. Δραστηριότητα: Μεταφορά Σκουπιδιών (15 λεπτά)
Scop:
Να εφαρμοστεί στην πράξη η διαδικασία μεταφοράς των κουτιών ανακύκλωσης στους αντίστοιχους κάδους.
Ce să fac:
Στήστε ένα “διάδρομο ανακύκλωσης” στο δάπεδο της τάξης ή στο τραπέζι, τοποθετώντας τα χρωματιστά κουτάκια και τους κάδους σε διάφορα σημεία.
- Ζητήστε από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν το ρομπότ τους για να
μεταφέρουν τα κουτάκια στους σωστούς κάδους.
- Οι μαθητές θα πρέπει να παρατηρήσουν αν το ρομπότ τους είναι σε θέση
να εντοπίσει και να μεταφέρει τα κουτάκια αποτελεσματικά. Αν όχι, θα
πρέπει να προσαρμόσουν τον προγραμματισμό τους.
5. Discuție și feedback (10 minute)
Scop:
Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σημασία της ανακύκλωσης και την αξία της συνεργασίας.
Ce să fac:
Συζητήστε με τους μαθητές τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά την κατασκευή και τον προγραμματισμό του ρομπότ τους.
- Εξηγήστε τους πώς η ρομποτική μπορεί να συμβάλλει στην εξοικονόμηση
χρόνου και πόρων στην ανακύκλωση. - Συζητήστε πώς η ανακύκλωση βοηθάει το περιβάλλον και πώς μπορούμε
να κάνουμε καλύτερη χρήση των πόρων μας.
Concluzii:
Οι μαθητές θα μάθουν για τη διαδικασία ανακύκλωσης και την οικολογική συνείδηση, ενώ παράλληλα θα εξασκήσουν τις δεξιότητές τους στη ρομποτική και τον προγραμματισμό.
Θα κατανοήσουν τη σημασία της συνεργασίας και της ανακύκλωσης στην προστασία του περιβάλλοντος, με ένα πρακτικό και διασκεδαστικό τρόπο.
Descarcă GRATUIT ghidul nostru suprem
și oferă-le copiilor tăi un avantaj în ceea ce privește cunoștințele!
În această carte electronică veți descoperi cum jocurile pot transforma învățarea într-o experiență distractivă și eficientă.
Vei învăța cum să alegi jucăriile educaționale potrivite, cum acestea îmbunătățesc creativitatea, gândirea critică și abilitățile STEM, precum și idei practice pentru a le integra în viața de zi cu zi.
Descoperă cum învățarea prin joc poate fi benefică pentru copii, ajutându-i să dezvolte încrederea în sine, capacitatea de rezolvare a problemelor și colaborarea.
Completează datele tale și primește e-book-ul gratuit aici acum!