Η Αναζήτηση του Χαμένου Θησαυρού με Ρομπότ
Οι μαθητές δημιουργούν ένα ρομπότ που θα πρέπει να περάσει μέσα από διάφορες “προκλήσεις” και να ακολουθήσει μία πορεία για να βρει έναν χαμένο θησαυρό. Κάθε πρόκληση είναι μια αποστολή που απαιτεί τη χρήση της ρομποτικής και του προγραμματισμού για να ξεπεραστεί. Το ρομπότ θα αντιμετωπίσει εμπόδια, θα λύσει γρίφους και θα χρησιμοποιήσει τους αισθητήρες του για να βρει και να φτάσει στον θησαυρό.
Στόχοι:

01
Να κατανοήσουν οι μαθητές τη χρήση της ρομποτικής για την επίλυση προβλημάτων και την αντιμετώπιση προκλήσεων.
02
Να ενισχύσουν τη δημιουργικότητά τους και να αναπτύξουν την ικανότητά τους στη συνεργασία και την επικοινωνία μέσω παιχνιδιών.
03
Να μάθουν τα βασικά βήματα του προγραμματισμού και της κατασκευής ρομπότ για την εκτέλεση συγκεκριμένων αποστολών.
Υλικά:

Σετ Makerzoid Programmable Toys Robot Master, 200-in-1 Coding Robot Kit
Αντικείμενα ή εικόνες
που αντιπροσωπεύουν εμπόδια και προκλήσεις (π.χ., "κρυμμένοι θησαυροί", "χαμένα κλειδιά", "γρίφοι", "παγίδες").
Προγραμματιστικό λογισμικό (Scratch/Blockly)
για τον προγραμματισμό του ρομπότ.
Χάρτης με διαδρομή
που καθορίζει την πορεία του ρομπότ.
Διάρκεια:

Διάρκεια Μαθήματος:
1.5 - 2 ώρες
Διάρκεια Κατασκευής Ρομπότ:
30 λεπτά
Διάρκεια Προγραμματισμού και Δοκιμών:
45 - 60 λεπτά
1. Εισαγωγή στην Ιστορία της Περιπέτειας (10 λεπτά)

Σκοπός:
Να κεντρίσετε την φαντασία των μαθητών και να τους εξηγήσετε τη δομή του παιχνιδιού.

Τι να κάνετε:
- Ξεκινήστε με μια ιστορία για έναν κρυμμένο θησαυρό που πρέπει να βρουν οι μαθητές. Μπορείτε να τοποθετήσετε το σενάριο στο πλαίσιο μιας εξερεύνησης ή μιας περιπέτειας, όπου το ρομπότ τους θα πρέπει να ταξιδέψει μέσα από εμπόδια και να ξεπεράσει προκλήσεις για να φτάσει στον θησαυρό.
- Εξηγήστε ότι το ρομπότ τους θα πρέπει να κινηθεί μέσω μιας διαδρομής γεμάτης γρίφους και εμπόδια (π.χ., παγίδες, χαμένα κλειδιά, δυσδιάκριτοι θησαυροί κ.λπ.).
2. Κατασκευή του Ρομπότ (30 λεπτά)

Σκοπός:
Να κατασκευάσουν οι μαθητές το ρομπότ τους, έτοιμο για να εξερευνήσει την πορεία.

Τι να κάνετε:
1. Δώστε στους μαθητές το κιτ Makerzoid και καθοδηγήστε τους στην κατασκευή του ρομπότ τους. Θα χρειαστούν κινητήρες για να το κινήσουν και αισθητήρες για να ανιχνεύουν εμπόδια (όπως αισθητήρες υπερύθρων για την ανίχνευση της απόστασης από τα εμπόδια).
2. Ο στόχος είναι το ρομπότ να μπορεί να κινείται μπροστά και πίσω και να αντιδρά όταν συναντά εμπόδιο (π.χ., να σταματάει ή να στρίβει).
3. Εξασφαλίστε ότι οι μαθητές κατανοούν τη διαδικασία κατασκευής και ότι το ρομπότ μπορεί να εκτελεί βασικές κινήσεις.
3. Προγραμματισμός του Ρομπότ (45 - 60 λεπτά)

Σκοπός:
Να προγραμματίσουν το ρομπότ ώστε να εκτελεί τη διαδρομή και να ξεπερνά τα εμπόδια.


Τι να κάνετε:
1. Προγραμματισμός για κίνηση: Διδάξτε στους μαθητές πώς να προγραμματίσουν το ρομπότ ώστε να κινηθεί μπροστά και πίσω με τη χρήση εντολών “προχώρα μπροστά” ή “σταμάτα”.
2. Αντιμετώπιση εμποδίων: Οδηγήστε τους μαθητές στον προγραμματισμό του ρομπότ ώστε να ανιχνεύει εμπόδια και να αντιδρά (π.χ., αν το ρομπότ ανιχνεύσει ένα εμπόδιο, να σταματήσει και να στρίψει αριστερά ή δεξιά).
3. Εκτέλεση της αποστολής: Ο προγραμματισμός θα πρέπει να περιλαμβάνει και άλλες εντολές που θα επιτρέπουν στο ρομπότ να αλληλεπιδρά με τα αντικείμενα στον δρόμο του. Για παράδειγμα, αν φτάσει σε ένα “χαμένο κλειδί”, το ρομπότ θα το “μαζεύει”.
4. Δοκιμές: Μόλις ολοκληρωθεί ο προγραμματισμός, ζητήστε από τους μαθητές να δοκιμάσουν το ρομπότ τους στο “διάδρομο” και να δουν αν ολοκληρώνει την αποστολή.
4. Δραστηριότητα: Αναζήτηση του Θησαυρού (15 λεπτά)

Σκοπός:
Να εφαρμόσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους και να ολοκληρώσουν την αποστολή.


Τι να κάνετε:
⦁ Δημιουργήστε μια διαδρομή με διάφορα εμπόδια και γρίφους στο έδαφος, τοποθετώντας αντικείμενα ή εικόνες που αντιπροσωπεύουν τον “χαμένο θησαυρό” και τα “κλειδιά”.
⦁ Ζητήστε από τους μαθητές να προγραμματίσουν το ρομπότ τους ώστε να περάσει από την διαδρομή και να συλλέξει τα αντικείμενα (π.χ., να βρει το κλειδί, να αποφεύγει τα εμπόδια, και τελικά να φτάσει στον θησαυρό).
⦁ Ενθαρρύνετε τους μαθητές να συνεργαστούν, να επιλύσουν προβλήματα και να τροποποιήσουν τον προγραμματισμό τους για να ολοκληρώσουν την αποστολή.
5. Συζήτηση και Ανατροφοδότηση (10 λεπτά)

Σκοπός:
Να αναστοχαστούν οι μαθητές τη διαδικασία και τα αποτελέσματα της δραστηριότητας.


Τι να κάνετε:
⦁ Συζητήστε με τους μαθητές τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά την κατασκευή και τον προγραμματισμό του ρομπότ τους.
⦁ Αναδείξτε την αξία της συνεργασίας και της επικοινωνίας, καθώς και της δημιουργικής σκέψης για την επίλυση προβλημάτων.
⦁ Εξηγήστε πώς η ρομποτική μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να λυθούν πραγματικά προβλήματα και πώς τα παιχνίδια και οι περιπέτειες μπορούν να αποτελούν ενδιαφέροντα εργαλεία μάθησης.
Συμπεράσματα:
Οι μαθητές θα μάθουν για την ρομποτική και τον προγραμματισμό με έναν διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο.
Θα ενισχύσουν τις δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικότητας και επίλυσης προβλημάτων, ενώ παράλληλα θα αναπτύξουν μια βαθύτερη κατανόηση της διαδικασίας του προγραμματισμού.
Με την ολοκλήρωση της αποστολής, οι μαθητές θα έχουν κατανοήσει πώς η ρομποτική συνδέεται με την επίλυση προβλημάτων στον πραγματικό κόσμο.
Κατεβάστε ΔΩΡΕΑΝ τον απόλυτο οδηγό μας
και δώστε στα παιδιά σας το προβάδισμα στη γνώση!




Σε αυτό το e-book θα βρεις πώς το παιχνίδι μπορεί να μετατρέψει τη μάθηση σε μια διασκεδαστική και αποτελεσματική εμπειρία.
Θα μάθεις πώς να επιλέγεις τα κατάλληλα εκπαιδευτικά παιχνίδια, πώς ενισχύουν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες STEM, καθώς και πρακτικές ιδέες για να τα ενσωματώσεις στην καθημερινότητα.
Ανακάλυψε πώς η μάθηση μέσα από το παιχνίδι μπορεί να ωφελήσει τα παιδιά, βοηθώντας τα να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση, επίλυση προβλημάτων και συνεργασία.
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και πάρε εδώ τώρα Δωρεάν το e-Book!
